آموزش تنظیم ساعت ویندوز (تصویری)

Change time zone

سال ۱۴۰۲ به تصویب قانون توقف تغییر ساعت تابستانی در ایران و همچنین با تغییر ساعت توسط اپراتورهای جهانی ساعت برای ایرانیان در حوزه تکنولوژی مشکلات زیادی رخ داد که در این ویدیو چند ثانیه‌ای تمام مشکلات شما حل خواهد شد. آموزش تنظیم ساعت ویندوز کامل همراه با کدها در این پست همراه شما هستیم که امیدواریم این راه حل کمک به سزایی به همه همکاران در حوزه تکنولوژی و رایانه باشد. راستی اگر شما هم راه حل دیگه ای بلد هستید اینجا برامون بنویسید .

 

دوست دارید چی بهتون آموزش بدیم؟ در بخش نظر ها بنویسید

 

تاریخچه تغییر ساعت در ایران

تاریخچه تغییر ساعت در ایران به دوره‌های مختلف تاریخی باز می‌گردد، اما در اینجا به بررسی دوره‌های پس از قرن بیستم می‌پردازیم.

سال ۱۳۳۹، به دستور محمدرضا شاه، ایران به تقویم شمسی گذاشته شد و ساعت محلی ایران به GMT+3.5 تعیین شد. در سال ۱۳۵۷ نیز، به دستور شاهنشاهی پهلوی، ساعت به GMT+4.5 تغییر یافت.

در سال ۱۳۶۲، پس از انقلاب اسلامی، حکومت جمهوری اسلامی تصمیم به بازگشت به ساعت قبلی گرفت. ساعت به GMT+3.5 بازگردانده شد و با نام رسمی “ساعت ملی ایران” شناخته شد.

در سال ۱۳۸۱، دولت اصلاحات طلب تصمیم به تغییر ساعت گرفت و ساعت ملی به GMT+4.5 منتقل شد. این تصمیم با اعتراض برخی از مردم و اصلاح‌طلبان مواجه شد، اما پس از چند سال، در سال ۱۳۸۴، دوباره به ساعت GMT+3.5 بازگشته شد و همچنان از آن زمان تاکنون ادامه دارد.

در سال‌های اخیر، برخی از مسئولان و اصلاح‌طلبان درخواست تغییر ساعت به GMT+4 داشته‌اند، اما تصمیمی در این زمینه تاکنون اتخاذ نشده است.

 

 

How to Change time zone

  1. دکمه WIN + R را با هم بفشارید
  2. در صفحه جدید عبارت TimeDate.cpl را وارد کنید.
  3. حال گزینه Change time zone را انتخاب کنید.
  4. اینجا مقابل تیک گزینه Automatically adjust clock for Daylight Saving Time را بردارید.
  5. OK کنید
  6. Apply کنید.

اگر همچنان time تغییر نکرد یک بار سیستم را ری‌استارت کنید

 

آموزش تصویری تنظیم ساعت ویندوز

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =